dimarts, 19 d’abril del 2011

RISOTTO AMB CARXOFES

CURIOSITATS
CUINA REGIONAL DE MILÀ:
El risotto prové de Milà, de la regió del nord, la Lombardia, on hi ha una gran producció d’arròs.
Hi ha tres tipus de bon risotto:
- Arborio: És el més comú però no el millor; es troba a tot el món.
- Carnaroli: Més bo, amb un cost aproximat de 4 euros.
- Vialone Nano: El més bo.
Aquest risotto és amb carxofes, però també es pot combinar amb espàrrecs, bolets, safrà... La preparació varia en funció del temps de cocció d’aquests ingredients.
Per exemple, en el cas dels espàrrecs caldrà separar la punta de la resta a l’hora de coure’ls. Es començarà afegint-hi la part més dura i a mitja cocció s’hi afegirà l’altra part.
En el cas dels bolets, s’afegiran primer els secs i a mitja cocció els frescos.

PER 6 PERSONES
TEMPS APROXIMAT: 35 minuts

INGREDIENTS
ARRÒS - 500 g
CEBA - 1/2
CARXOFES (COR) - 4 (sinò n’és època, es poden utilitzar congelades)
VI BLANC - ½ got
DAU DE BROU - 1 litro
PARMESÀ - 50 g
MANTEGA - 30 g
OLI, SAL I PEBRE

ESTRIS BÀSICS: Ganivet - Bol - Cassola - Olla


PREPARACIÓ
1.Posar aigua a bullir en una olla. Quan bull hi afegim el dau de brou.
2.Tallar les carxofes amb el ganivet (pel mig i després en tres o quatre talls cada una). Les col•loquem en un bol.
3.Agafem mitja ceba i la tallem en dauets (no molt petits!).
4.Posem dos o tres cullerades d’oli d’oliva en una cassola i hi posem la ceba a dins. Si és necessari, al cap d’una estona hi posem un mig got d’aigua perquè la ceba quedi tova i no es cremi.
5.Posem les carxofes dins la cassola , junt amb la ceba.
6.Al cap de pocs minuts hi afegim l’arròs i el torrem (sense aigua).
7.Després de pocs minuts hi afegim vi blanc i ho barregem.
8.Un parell de minuts més tard, quan comença a bullir, comencem a afegir de mica en mica una mica de l’aigua amb el brou de l’altra olla, per ajudar a bullir. Deixar-ho bullir 20 minuts.
9.Quan tingui una consistència lleugerament líquida, que semblin onades quan el tombes, (consistència entre pasta i sopa, però més aviat tirant a pasta), ..............parar el foc!
10. Afegir mantega, parmesà, sal i si es vol, pebre.

BUON APPETITO!

* El millor és menjar-lo al moment, però si s’hagués de menjar més tard, es pot reescalfar a la cassola, a foc baix i afegint-hi una mica de mantega.